Lisans başvuruları Eylül ayının başında ilgili üniversitelerin burs ofislerine yapılmaktadır.
Doktora başvurusu ise her zaman yapılabilmektedir.
Vakfımızın burs adaylık ve başvuru şartları:
Maddî İmkânları Yetersiz Olmak
Vakıf bursuna aday olabilmek için öğrencinin maddî imkânlarının yetersiz olduğunu kabul ve beyan etmesi esastır. Bunun için her aday, ailesinin ve kendisinin mal varlığı ve gelir durumunu tam olarak belgelendirmek zorundadır.
Bilgilerin eksik ve yanlış olarak verildiği Vakıf tarafından yapılan araştırma sonucunda kesin olarak tespit edildiği takdirde burs Vakıf tarafından kesilir ve o tarihe kadar bursluya yapılan ödemelerin Vakıf tarafından geri ödenmesi talep edilebilir.
Burs almaya başladıktan sonra maddî durumu iyileşen burslu, bursunun kesilmesini ister.
Başarılı Olmak
Lisans Bursları
Vakıf bursları lisans kademesinde, hazırlık sınıfı ve birinci sınıfa kayıt yaptıran yeni öğrencilerle, ara sınıf öğrencilerine verilir. Hazırlıktan birinci sınıfa geçenler ara sınıfta sayılır. Dağıtımda ara sınıf farkı gözetilmez; maddî imkândan daha mahrum olan başarılı adaya öncelik tanınır. Bursun tahsisi ve sürdürülmesi için gerekli başarı şartları aşağıda gösterilmiştir:
Ara sınıf öğrencileri için burs, altyıl veya yarıyıl normal eğitim-öğretim programının derslerinden başarısız dersi olmayan ve eklemeli başarı not ortalaması 4 üzerinden yapılan değerlendirmede en az 2.50/4.00, 100 üzerinden yapılan değerlendirmede en az 70 olup bir üst yıl veya yarıyıla geçiş hakkı kazanan adaya tahsis edilir. Başarı derecesi yüksek olan adaya öncelik tanınır.
Lisansüstü Bursları
Üniversitelere bağlı enstitülerde lisansüstü eğitim (tezli yüksek lisans ve doktora) yapan başarılı ve maddî imkânı kısıtlı olan öğrencilere başvurmaları halinde karşılıksız burs verilir. Tezli yükseklisans için öğrencinin lisans mezuniyet genel not ortalamasının en az 3.00/4.00 veya 75/100; doktora için de yükseklisans genel not ortalamasının en az 3.20/4.00 veya 80/100 olması şarttır. Başvuruların değerlendirilmesinde akademik özgeçmiş ve lisansüstü eğitim konusunun ülkemizin kültürel gelişimine ve sanayinin bilimsel ve teknolojik gelişimine katkısı dikkate alınır.
DİĞER ŞARTLAR VE ÖZELLİKLER: Vakıf burslarına başvuru tarihinde adayların; lisans eğitimi düzeyinde 22; tezli yüksek lisans düzeyinde 26; doktora düzeyinde 28 yaşından büyük olmamaları şarttır. Askerlik görevini uzun süreli olarak yapmış erkek adaylara 2 yaş daha eklenir. Lisansüstü burslarına başvurularda adayların tez danışmanları ya da diğer öğretim üyelerinden talep ederek alacakları, Vakfa hitaben yazılmış bir tavsiye mektubu aranır.
BURS TAHSİS SÜRECİ
Burs Komisyonunun Oluşturulması Yönetim Kurulu her takvim yılının ilk yönetim kurulu toplantısında, başvuruların kabulü ve değerlendirilmesi ve burs tahsisi cetveli’nin nihai karar için Yönetim Kurulu’na önerilmesi görevini yapacak bir Burs Komisyonu oluşturarak çalışma şeklini belirler.
Burs Komisyonu, Yönetim Kurulu’nun Vakfı temsilen kendi üyeleri ve/veya Vakıf Yöneticileri arasından belirleyeceği iki temsilci ile Vakıf Mütevelli Heyeti’nde temsil edilen üniversitelerin temsilcilerinden oluşur. Söz konusu Üniversiteler Burs Komisyonu’nda yer alacak temsilcilerini belirleyerek, isimlerini Vakfa bildirir. Burs Komisyonu’nda yer alan Üniversiteler ve Yönetim Kurulu’nca uygun görülecek diğer Devlet Üniversiteleri ile Vakıf arasında bahse konu Yönetmeliğin uygulanması amacıyla işbirliği tesis edilir. Üniversiteler kontenjanların lisans ve lisansüstü öğrencilere duyurulmasını, başvuruların kabulü ve ön değerlendirmesinin yapılmasını üstlenirler, bunun için kendi bünyelerinde gerekli sistemi oluştururlar.
Kontenjanların Tesbiti ve Duyurulması Her Üniversite için yıllık kontenjan miktarı; bursların türleri, miktar ve süreleri Vakıf bütçesinde bu iş için ayrılan ödeneğe uygun olarak her takvim yılının ilk yönetim kurulu toplantısında Vakıf Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır. Bu bilgiler gerekli işlemlerin yapılabilmesini teminen ilgili üniversite temsilcilerine ivedilikle duyurulur. Kontenjanların lisans ve lisansüstü öğrencilere duyurumu Üniversiteler tarafından gerçekleştirilir.
Bursun Süresi
Vakıf Bursları genel ilke olarak Ekim başında başlamak üzere yılda 12 ay süre ile verilir. Vakıf bütçe imkanlarında olağandışı bir sebeple daralma olmadığı sürece, bu yönetmelik hükümlerine göre başarısı tespit edilen ve istikrarlı bir şekilde bunu devam ettiren öğrencinin her sene başvurusunun alınmasına gerek olmaksızın mezun olana kadar bursunun devam etmesi esastır. Burslar; lisans öğrencilerine yönelik olarak hazırlık sınıfları için azami bir yıl, lisans eğitimi için azami dört yıl, lisans üstü öğrenciler için Master programında azami iki yıl, doktora programında azami dört yıllık süre için verilir.
Başvuru
Vakıf bursu için başvurular, Üniversitelere gönderilen örneği ekli Öğrenci Başvuru Belgesi ile yapılır. Bu yönetmeliğin İkinci Bölüm’ünde sıralanan adaylık şartlarını taşıyan istekli her öğrenci, Üniversitesinden temin edeceği Öğrenci Başvuru Belgesini doldurur ve gerekli diğer belgeleri de ekleyerek ara sınıflar için en geç Temmuz ayının sonuna, hazırlık ve ilk sınıf öğrencileri için en geç Eylül ayının sonuna kadar Üniversitesinin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na veya Üniversitenin bu konuda görevlendireceği birime teslim eder. Gerekli adaylık şartlarını taşımayan öğrencinin başvurusu Üniversite Burs Komisyonu veya ilgili birim tarafından işleme konmaz.
Yapılacak başvurularda, Öğrenci Başvuru Belgesi’nin ekinde bulunması gereken belgeler şunlardır:
• Nüfus Cüzdanı Örneği,
• Savcılıktan iyi hal kağıdı,
• Lisans öğrenimine yeni başlayan bursiyer adayları için başarı belgesi olarak adayın ÖSYM Sonuç Belgesi fotokopisi ile gerekirse Üniversiteye girişteki başarı sırasını gösteren Üniversite Öğrenci İşleri Daire Başkanlıklarından alınacak belge;
• Lisans öğrenimi ara sınıfındaki bursiyer adayları için başarı belgesi olarak adayın tamamladığı son ders yılı veya yarı yıl itibariyle derslerinden aldığı notları, bütün derslerin genel not ortalamasını;
• Lisansüstü öğrenimine yeni kaydolan adaylar için başarı belgesi olarak adayın lisans öğrenimi süresince almış olduğu dersleri, bu derslerden aldığı notları ve ağırlıklı genel not ortalamasını gösteren not belgesinin aslı veya Üniversitece onaylı fotokopisi ve tezli yükseklisans veya doktora öğrenimine kabul edildiğini gösterir Üniversite belgesi ve ilgili öğretim üyelerinden alınmış tavsiye mektubu.
• Lisansüstü öğreniminin ileri yıllarındaki adaylar için başarı belgesi olarak lisansüstü öğrenimi süresince almış olduğu dersleri, bu derslerden aldığı notları ve ağırlıklı genel not ortalamalarını gösteren not belgesinin aslı veya Üniversitece onaylı fotokopisi; varsa yayın listesi ve yayınlardan birer kopya; ve ilgili öğretim üyelerinden alınmış tavsiye mektubu.
• Vakıf tarafından istenebilecek diğer belgeler.
Adayların Seçilmesi Vakıf bursiyerlerinin seçimi iki aşamada gerçekleştirilir. İlgili her üniversitenin Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı’na veya Üniversitenin bu konuda görevlendirdiği birime sunulan öğrenci başvuru belgeleri Üniversite Burs Komisyonu tarafından değerlendirilir. Üniversite, kendilerine başvuruda bulunan adayları inceleyerek, üniversitesine ayrılmış kontenjanın iki katı kadar sayıda adayı seçerek Vakfa bildirir.
Bursların verilmesinde %50 başarı, %50 maddi durum kriteri dikkate alınır. Burs Komisyonu, adayları bu kriterlere göre sıraya koyar ve bir tutanak hazırlar. Burs Komisyonu tutanağında burs tahsisi için seçilen adayların adlarını soyadlarını ve başarı derecelerini sırayla gösteren burs tahsis cetveli ve her adayın Öğrenci Başvuru Belgesi ve ekleri bulunur. Burs Komisyonu, tutanağı ve eklerini bir yazı ile 15 Ekim’e kadar Yönetim Kurulu’na gönderir.
Burs Tahsisi
Öğrenciye bursun tahsisi Yönetim Kurulu’nca yapılır. Yönetim Kurulu başvuran adayların durumlarını Burs Komisyonu tutanaklarına dayalı olarak inceler; gerekli görürse ek bilgi ve belgeleri ister, mülakat yapar; kazananlara gerekli duyuruyu gerçekleştirir.
Vicdanî Yükümlülük
Her Vakıf Burslusu, kendisini Vakıf ailesinin bir ferdi sayar ve Vakfın gelişmesine katkıda bulunmayı, hayata atıldıktan sonra kendisi gibi başka bir öğrenciye imkanları ölçüsünde maddi destek sağlamayı görev bilir. Bu, vicdanî bir sorumluluktur.
Bursun Ödenmesi
Vakıf, seçilen öğrencilerin aylık burslarını Ekim ayı başından geçerli olmak üzere banka hesaplarına havale eder.
Bursun Kesilmesi
Vakıf Bursunu aldıktan sonra; başka yerden benzeri destek bulan ve kabul edenler ile bursun devamı süresince taksirli suçlar dışında bir suçtan dolayı paraya çevrilmiş dahi olsa 1 aydan ziyade hapis veya daha ağır bir ceza ile mahkum olanlar ve Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve Yurtlar Yönetmeliği uyarınca ceza alan; herhangi bir nedenle Üniversiteyle ilişiği kesilen veya kayıt donduran öğrencilerin bursları kesilir. Bu durumların söz konusu olması halinde, bursiyer en geç 15 gün içerisinde Vakfa bildirimde bulunmak zorundadır. Burs tahsisinin kaldırılmasını gerektiren nedenin resen öğrenilmesi halinde burs kesilir ve var ise haksız ödeme ilgiliden geri alınabilir. Ayrıca durumu bu yönetmelik hükümlerine uymadığı tespit edilen öğrencinin de bursu kesilir.
Eğitim Boyu ve Sonrası Etkinlikler
Vakıf Bursluları, eğitimleri boyunca veya sonrasında Vakıf’ca düzenlenecek burs ve ödül dağıtım törenlerine ve sosyal, kültürel ve bilimsel etkinliklere katılmayı görev bilirler.
ÖDÜLLER
Ödüllerin amacı;
Çok çalışmayı teşvik etmek, üstün başarılı olmayı özendirmek, ve çalışkan, başarılı insanları, ödüllendirmek yoluyla Elginkan Topluluğuna tanıştırmak ve genel olarak topluma tanıtmak ve örnek göstermektir. Bu amaçları gerçekleştirmek için her ders yılı sonunda başarı derecesini belgelendiren her Elginkan Vakfı burslusuna aşağıdaki maddelerde belirlenen ödüller Yönetim Kurulu kararıyla verilebilir.
Elginkan Vakfı Yükseköğrenim Üstün Başarı Ödülü
Altyıllar ve yarıyıl sonu genel başarı ortalaması en az 3.00/4.00 olan burslu Elginkan Vakfı Üstün Başarı Belgesi ve ayrıca bir aylık ek burs ile ödüllendirilir. (Aynı şartlarla mezun olan son sınıf öğrencileri de bu ödülden yararlandırılır.)
Elginkan Vakfı Yükseköğrenim Sınıf Birincisi Ödülü
İlgili öğretim yılının güz ve bahar yarıyılı derslerini en az 3.00/4.00 genel not ortalaması ile başaran ve bulunduğu sınıfta birinci sırada olan öğrenci Elginkan Vakfı Sınıf Birincisi Belgesi ve ayrıca bir aylık ek burs ile ödüllendirilir.
Elginkan Vakfı Yükseköğrenim Onur Ödülü
Lisans düzeyinde yükseköğrenimini birincilikle ve yüksek şeref derecesi ile bitiren burslu, Elginkan Vakfı Yükseköğrenim Onur Belgesi ve bir aylık ek burs tutarı ile ödüllendirilir.
Elginkan Vakfı Tezli Yükseklisans Onur Ödülü
Elginkan Vakfı yurtiçi tezli yükseklisans öğrenimini bitirme genel not ortalaması en az 3.50/4.00 veya 85/100 olan Vakıf burslusu, Elginkan Vakfı Yükseklisans Onur Belgesi ve iki aylık ek burs tutarı ile ödüllendirilir. Elginkan Vakfı Doktora Onur Ödülü Elginkan Vakfı Doktora öğrenimini başarıyla tamamlayan ve doktora derslerinden genel başarı not ortalaması en az 3.50/4.00 veya 85/100 olan Vakıf burslusu, Elginkan Vakfı Doktora Onur Belgesi ve üç aylık ek burs tutarı ile ödüllendirilir.